za. sep 25th, 2021

Wat is e-mailmarketing

Waarschijnlijk ontvang jij, net als 93% van alle Nederlanders regelmatig e-mailnieuwsbrieven van allerlei organisaties. Maar als je denkt dat e-mailmarketing enkel het versturen van nieuwsbrieven is loop je veel omzetkansen mis uit het kanaal wat juist bekend staat om een hoge return on investment. De eerste marketing e-mail is verstuurd in 1970 en leverde dertien miljoen dollar op. E-mailmarketing is, ondanks de opkomst van social media en de daarbij horende online advertentiemogelijkheden nog steeds een goed presterend online marketingkanaal. Maar je behaalt alleen je KPI’s als je het middel goed inzet. Veel ondernemers kiezen ervoor om hun e-mail marketing uit te besteden. Bedrijven als MvH Media kunnen helpen bij het creëren van de strategie die zorgt voor de hoogste return on investment.

 

De voordelen van e-mailmarketing

E-mailmarketing is perfect om de loyaliteit van je klanten te verhogen, nieuwe klanten binnen te halen en meer te verkopen aan bestaande klanten. Daarnaast is dit kanaal steevast een van de best converterende marketingkanalen onder bedrijven die er serieus mee omgaan.

Ook is e-mailmarketing relatief goedkoop. Verzendkosten, concurrentie die je moet overbieden en productiekosten zijn niet aan de orde. Sterker nog, e-mailmarketing heeft gemiddeld de hoogste ROI van alle online marketingkanalen. Het enige wat je nodig hebt is een krachtig e-mailmarketing programma waarin je je klantgroepen kunt segmenteren. Met een goed e-mailmarketing programma kan je gedetailleerd de resultaten van je e-mail campagnes meten en zo weet je dus precies wat ze opleveren. Daarnaast is met met e-mailmarketing goed mogelijk om in te spelen op de wensen van klanten, waardoor de klantbeleving stijgt.

 

Veelgemaakte fouten in e-mailmarketing

Er zijn natuurlijk de voor de hand liggende fouten die iedereen kan zien, zoals spelfouten en gebroken links. Deze hebben grote invloed op de resultaten van een e-mail, mensen zullen de e-mail sneller wegklikken of unsubscriben. Ook is het belangrijk dat de onderwerpregel overeenkomt met de rest van de tekst, als dit niet het geval is zullen mensen zich misleid voelen. Het is belangrijk om voordat je de e-mail schrijft weet wat het doel van de e-mail is. Zorg dat er één duidelijk doel is, met de daarbij horende call to action. Als je meerdere calls to action in één e-mail zet kunnen mensen verward raken, en dit zal ertoe leiden dat ze geen actie ondernemen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën