E-learning voor kinderen: hoe leerkrachten en ouders technologie kunnen gebruiken voor lezen, rekenen en meer

 

Studies hebben aangetoond dat het gebruik van technische apparaten als belangrijkste leermiddelen in de klas kan leiden tot meer leerlingen. E-learning zit in de lift, maar het zal enige tijd vergen voor docenten om het volledige potentieel van deze nieuwe lesmethode te realiseren.

Technologie in de klas

Een grotere toestroom van technologie is de afgelopen jaren in de klas terechtgekomen. Een deel van deze technologie omvat digitale camera’s, desktopcomputers, interactieve whiteboards, projectoren met liquid crystal display, tablets, laptops en andere mobiele computerapparatuur. De introductie van verschillende e-learningprogramma’s heeft er mede toe bijgedragen dat technologie op de voorgrond kwam te staan. Deze programma’s kunnen volledig online zijn of een combinatie van online en klassikale instructie bieden.

Wat stimuleert en ondersteunt de groei van e-learning

Er zijn tal van factoren die gezamenlijk bijdragen tot een grotere aanwezigheid van e-learning. Sommige van deze factoren zijn praktisch van aard, aangezien technische apparaten het leren overal kunnen vergemakkelijken, de toegang tot onderwijs kunnen vergroten en het leergemak kunnen vergroten. Andere factoren hebben een langlopende inslag. Het kan bijvoorbeeld gemakkelijker zijn voor technisch onderlegde individuen om werk te vinden. Bijkomende factoren wijzen op e-learningplatforms die een leukere en spannendere ervaring bieden.

De toekomst van e-learning

Naarmate e-learning groeit, vormen en vormen e-learningstrategieën ook vorm. Bijvoorbeeld, strategieën voor e-learningbetrokkenheid zoals het spelen van games of interactieve oefeningen zullen kinderen helpen leren en voorbereiden op belangrijke toetsen, zoals de iep toets. Het gebruik van kortere video’s kan ook helpen, omdat video-inhoud aantrekkelijker zal zijn voor kinderen en hun aandacht langer zal vasthouden dan tekst. Ten slotte is geautomatiseerd lesgeven een andere belangrijke strategie geworden, omdat docenten hierdoor online inhoud kunnen leveren en ouders realtime prestatiemetingen kunnen verkrijgen.

Populaire platforms en apps

Er zijn talloze e-learningkeuzes waaruit docenten kunnen kiezen bij het ontwikkelen van hun e-learningstrategieën. Duolingo is bijvoorbeeld een app waarmee studenten een vreemde taal kunnen leren door middel van spreken, luisteren, vertalen en meerkeuze-oefeningen. ClassDojo stelt studenten in staat om digitale portfolio’s te maken en klasverhalen te delen met hun families. Science360 is een app die is samengesteld door de National Science Foundation (NSF) en die afbeeldingen, video’s en verhalen met een hoge resolutie biedt over de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen. Een andere app, Spelling Stage, stelt studenten van alle leeftijden in staat deel te nemen aan unieke spellingswedstrijden. De non-profitorganisatie Khan Academy Kids biedt creatieve activiteiten, verhalen, geanimeerde video’s en beoordeelde opdrachten voor kinderen van twee tot zes jaar. Bovendien stelt Curious World kinderen van twee tot zeven jaar in staat om boeken te lezen, video’s te bekijken, games te spelen en activiteiten offline te doen om kennis en vaardigheden op acht studiegebieden te vergroten. Ten slotte kunnen kinderen met National Geographic Kids de wereld leren kennen via video’s, games, apps en andere soorten inhoud.

Tips voor scholen

E-learning software moet aansluiten bij het curriculum van een leraar en duidelijke doelen hebben om effectief te zijn. Het kan leerlingen ook motiveren en betrekken en worden afgestemd op de behoeften van elke leerling. Bovendien moet het doeltreffend zijn voor verschillende leerstijlen en moet het structuurbeoordelingen en onmiddellijke feedback geven. Ten slotte moet een goed e-learning softwareprogramma transparant en intuïtief zijn.

Tips voor ouders

Ouders kunnen betrokken raken bij e-learning door hun kinderen te leren hoe ze betrouwbare online leerbronnen kunnen vinden om opdrachten uit te voeren. Ze moeten ook comfortabel genoeg zijn om e-learningtools en -software te bespreken met de leraar of leerkrachten van hun kind voordat ze een investering doen. Bovendien moeten ze contact opnemen met de school om te zien welke stappen ze nemen om hun kinderen online te beschermen. Ze moeten ook grenzen stellen aan het gebruik van technologie

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën