wo. jan 19th, 2022

Krachttraining voor vrouwen

Dat fitness niet alleen voor mannen is weet iedereen wel. Er zijn op dit moment zelfs meer vrouwen die fitnessen dan mannen. In de praktijk blijkt dit voor een groot deel ook om cardio te gaan en niet om intensieve krachttrainingen. Maar hoe komt het nou eigenlijk dat krachttraining voor vrouwen nog minder populair is?

Voordelen van krachttraining

Dat krachttraining zorgt voor meer spieropbouw en daarmee sterkere spieren en meer kracht is vrij vanzelfsprekend. Je traint je spieren intensief zodat je langzaam sterker wordt. Dit zorgt ervoor dat alledaagse klusjes die wel wat kracht van je vragen minder energie kosten. Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het oplopen van een lange trap dat wel wat energie kan kosten. Hoe sterker je beenspieren hoe makkelijker dit je af zal gaan en hoe minder energie dit jou zal kosten. Ook is krachttraining een goede manier om gewicht te verliezen. Doordat je tijdens de trainingen spieren opbouwt heb je meer energie nodig om deze spieren ook in stand te houden. Het gevolg hiervan is dat je lichaam steeds meer energie gaat verbranden. Ook is krachtraining erg goed voor je zelfvertrouwen. Wanneer je structureel oefent zal je ook structureel kleine sprongetjes van vooruitgang maken. Doordat je steeds kleine sprongen van vooruit gang maakt, je sterker en fitter wordt en ook nog eens een zichtbaar sportiever lichaam krijgt zal je je steeds zelfverzekerder gaan voelen.

Hoe begin ik met krachttraining?

De lastigste stap is meestal de eerste en dat is het beginnen met krachttraining. We snappen dat als je zo iets nog nooit gedaan hebt dat het best spannend of intimiderend over kan komen. Voeding-en-fitness.nl is een Nederlandse website die vol staat met tips om jou op de juiste manier goed op weg te helpen. Hier kan je bijvoorbeeld work-out routines vinden maar ook tips over welke voeding het beste voor je is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorie├źn