5 Dingen die de Pilates leraar wilt dat je weet!

Liefhebbers van Pilates weten dat deze vorm van lichaamsbeweging de spieren sterker maakt en je houding, flexibiliteit en bloedsomloop verbetert. We hebben hier een aantal top tips op een rijtje gezet, die zijn samengesteld door de experts op het gebied van Pilates om je training te verbeteren. Van posities die je helpen er slanker uit te zien tot tips om meer calorieën te verbranden: hier zijn de tips die je in jouw volgende work-out kunt proberen!

1.Span je buikspieren

Als je jouw houding permanent wilt aanpassen en er slanker uit wilt zien, denk dan aan het zogenaamde ‘ribpositieprincipe’. Welke pose je ook uitvoert, je wilt hierbij voorkomen dat je ribben eruit springen, dus beweeg ze naar je heupen toe en maak dankbaar gebruik van je buikspieren door ze in te spannen. Hoe sterker je buikspieren zijn, hoe makkelijker het zal zijn om te doen!

2.Ontspan je

Hoewel een Pilatesles een aardige inspanning kan zijn, is het vooral belangrijk om te ontspannen. Onthoud om jouw oefeningen langzaam uit te voeren en een diepe ademhaling te integreren. Dit kan helpen om jouw angstgevoelens te verminderen en ontspanning in het lichaam te bevorderen. Bovendien helpen verschillende strekoefeningen voor de nek, rug en schouders om zwaarte en spanning in de spieren te verminderen. Hierdoor zul jij je beter en energieker voelen! 

3.Werk aan elke spier

Zorg ervoor dat je altijd een beroep doet op de specifieke spiergroep die je probeert te trainen. Houd er ook rekening mee om jouw routine te richten op verschillende spiergroepen. Het is dus belangrijk dat je je focust op het bewegen van je hele lichaam. 

4.Oefen je bilspieren

Tijdens de Pilatesles is komen veel van jouw bilspieren aan de pas. Hierbij speelt een correcte positie een vitale rol. Dus, als je sit-ups doet, zorg ervoor dat je knieën op één lijn staan met je enkels en niet over je tenen, anders train je je quadriceps en niet je bilspieren. Dit zal een enorme bijdrage leveren aan het uitvoeren van de juiste sit-ups, die jouw dagelijkse functionele patronen zullen verbeteren.

5.Bezoek een Pilatesles 

Omdat je voor Pilates niet perse aan de slag hoeft te gaan met fitnessapparatuur en andere hulpmiddelen, zijn Pilatesoefeningen erg toegankelijk om thuis in uitvoering te brengen. Laat dit je er echter niet van weerhouden om naast individuele training ook klassikale Pilateslessen te volgen! Op deze manier werk je met behulp van een geclassificeerde instructeur in een groep samen om jouw mentale en fysieke welgesteldheid te bevorderen. Dit zal ongetwijfeld wonderen verrichten voor jouw ontwikkeling. Benieuwd naar volgen van Pilateslessen? Kijk direct op Rotterdam Pilates om bij een Pilates City bij jou in de buurt aan te slag te gaan! 

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.